Databeskyttelse

Privatlivspolitik (GDPR)


Denne priatlivspolitik er senest ændret den 20 december 2023


Vi behandler personoplysninger og vi har derfor vedtaget denne privatlivsbeskyttelsespolitik i henhold til GDPR (General Data Pretection Regulation), der er den nye europæiske persondatoordning, som har til formål, at beskytte dig og dine personlige oplysninger.
Vi lever naturligvis op til alle kravene om beskyttelse af dine personlige oplysninger i henhold til GDPR. Både i forhold til de oplysninger du afgiver via vores hjemmeside, og de oplysninger du afgiver under personlige sessioner, samtaler, forløb og i forbindelse med deltagelse på vores kurser og uddannelser samt når du vælger at handle i vores web butik.
Da vi behandler personoplysninger har vi vedtaget denne privatlivsbeskyttelsespolitik, der fortæller dig hvordan vi behandler dine data.

Dataansvarlig og kontaktoplysninger

Vi er dataansvarlig og vi sikrer dig, at dine persondata behandles i overensstemmelse med lovgivningen.

Kontaktoplysinger:

Steen Johnsen

Tlf. 29 85 95 95

E-mail. steen@johnsen.dk

Hvilke data indsamles

Vi anvender data om dig for at gøre vores service endnu bedre og sikre kvaliteten af vores produkter og ydelser, samt vores kontakt med dig.

1. Automatisk indsamlede data
Vores hjemmeside opsamler automatisk data for, at kunne tilbyde dig den bedst mulige løsning hos os.

Når du besøger vores hjemmeside sendes der oplysninger fra din internet browser til en server. Via analyse af disse data, kan vi optimere vores digitale løsninger. Data opsamles via tredjepart på vegne af os. Data der opsamles er statistiske oplysninger om brugerens adfærd i de digitale løsninger.

Eksempler på data der opsamles og eventuelt analyseres er:

Dato og tidspunkt for besøg.
De sider der besøges på vores hjemmeside.
IP-adressen på den besøgende.
Oplysninger om anvendt browser og computer. (type, version, operativsystem).
Geografisk placering.

Vi anvender Google Analytics og Facebook som webanalyseløsning. I den forbindelse sendes der webanalyse data fra vores hjemmeside til analyse i den service Google og Facebook udbyder.

I den forbindelse fungerer Google Analytics og Facebook som databehandlere af data, som vi er ansvarlige for. Disse data må kun videregives efter aftale eller for at overholde retslige krav.

Du kan læse Googles fortrolighedspolitik her:

https://policies.google.com/privacy?hl=da

Du kan læse Facebooks fortrolighedspolitik her:

https://da-dk.facebook.com/about/privacy/

I forbindelse med automatisk indsamlede data, opsamles der IKKE personlige data!

2. Oplysninger du selv afgiver

Vi behandler også oplysninger du selv afgiver på vores hjemmeside, når du udfylder en kontaktformular, tilmelder dig et kursus eller uddannelse og når du tilmelder dig vores nyhedsbrev.

Oplysninger du selv aktivt afgiver i forbindelse med ovenstående kan være:
Navn, e-mail adresse og telefonnummer.
Virksomhedsnavn.
Adresse oplysninger.
Oplysninger du deler med os via sociale medier.
Oplysninger sendt på e-mail eller oplyst ved telefonisk henvendelse.

Hvis du kontakter os via vores kontaktformular eller tilmeldingsformularer på vores hjemmeside, gemmer vi oplysningerne, så vi kan reagere/kontakte dig på din anmodning, forespørgsel eller tilmelding til et kursus eller uddannelse.

Hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev gemmer vi dit navn og e-mail adresse, så vi kan sende dig inspirations og nyhedsmails, så længe du er tilmeldt denne service. Du kan til enhver tid framelde dig denne service igen, hvorefter dit navn og e-mail adresse vil blive slettet.

Vi anvender campaign monitor og mailchimp til registrering af dit navn og e-mail adresse ved tilmelding til vores nyhedsbrev. Her fungerer Campaing Monitor og Mailchimp som databehandler af data, som vi er ansvarlige for. Disse data må IKKE videregives til andre!

Anvendelse og opbevaring af indsamlede data

Formål med indsamling

Sikring af brugervenlighed, sikkerhed og service.
Optimering af vores hjemmeside.
Kunne besvare din henvendelse ved udfyldning af kontaktformular på vores hjemmeside eller din henvendelse via e-mail.
Kunne besvare og tilmelde dig et af vores kurser eller uddannelser, samt fremsende faktura, når du tilmelder dig et af vores kurser eller uddannelser.
Kunne sende dig de bestilte varer fra vores web butik.


Opbevaring af personlige data

Data i forbindelse med henvendelser/forespørgsel via kontaktformularer på vores hjemmeside, e-mail, herunder handel i vores web butik opbevares i maksimalt 6 måneder, hvorefter de slettes.

Såfremt der indgås aftale om et coaching forløb, personlig udviklingsforløb eller terapiforløb o.l., opbevares data i maksimalt 2 år efter afslutning af forløbet, hvorefter de slettes.

Data i forbindelse med tilmelding til et af vores kurser eller uddannelser via vores hjemmeside, eller tilmelding via e-mail eller telefon, opbevares i maksimalt 2 år efter endt kursus eller uddannelse, hvorefter de slettes.

Data i forbindelse med tilmelding til vores nyhedsbrev opbevares så længe der abonneres på nyhedsbrevet.

Videregivelse af personlige data

Vi videregiver ALDRIG personlige data og oplysninger til andre.

Vi benytter en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data. Disse er kontraktligt forpligtet til, at behandle alle data strengt fortroligt. De har således IKKE tilladelse til, at videregive eller anvende data, andet end hvad der er kontraktligt forpligtet overfor os. Vi kontrollerer løbende, at vores samarbejdspartnere overholder deres forpligtelser i henhold til gældende regler og lovgivning.

Vi anvender kun databehandlere, der giver dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse i henhold til gældende lovgivning.

Vores hjemmeside kan linke til andre hjemmesider. Benytter du disse link, forlader du vores hjemmeside og er herefter undergivet andre betingelser og persondatapolitikker, som vi ikke er ansvarlige for.

Samtykke

Du giver dit samtykke til, at vi indsamler og bruger dine personlige oplysninger i overensstemmelse med denne privatlivspolitik, når du benytter vores hjemmeside eller tilmelder dig vores nyhedsbrev.

Vi forpligter os til at placere en regelmæssigt opdateret udgave af privatlivspolitikken på vores hjemmeside. Hvis vi foretager ændringer, vil disse tillige blive lagt ud på hjemmesiden.

Cookies

Vi anvender cookies, som gør det muligt at indsamle relevante oplysninger om hjemmesidens brugere til forbedring af hjemmesiden og dennes indhold.


1. Hvad er cookies og hvorfor anvendes de

Cookies er en tekstfil, som gemmes på din computer, smartphone eller lignende når du besøger et websted og har til formål at genkende den, huske dine indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer specifikt til dig. En cookie er en passiv fil og kan ikke indsamle oplysninger på din computer, sprede computervirus eller andre skadelige programmer. Cookies anvendes af stort set alle websites.

Ved indsamling af oplysninger om antallet af brugere samt trafikken på siden, åbner det muligheder for at få hjemmesiden til at fungere, lette brugen af den og ikke mindst målrette markedsføring til sidens brugere.


2. Slet eller slå cookies fra i browseren

Hvis du ikke ønsker, at der indsamles disse oplysninger har du til hver en tid mulighed for at slette dine cookies og fremadrettet undlade at bruge websitet.

Du kan også afvise cookies på din computer ved at ændre indstillingerne i din browser. Hvor du finder indstillingerne afhænger af, hvilken browser du anvender.

Du skal blot være opmærksom på, at hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig, optræde hyppigere, og din færden på internettet vil gøres unødig besværlig. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.

Alle browsere tillader, at du sletter dine cookies samlet eller enkeltvis. Hvordan du gør
det afhænger af, hvilken browser du anvender. Husk, at bruger du flere browsere, skal du slette cookies i dem alle.


Sikkerhed

Vi beskytter dine persondata og har interne regler om informationssikkerhed.

Vi har vedtaget interne regler om informationssikkerhed, som indeholder instrukser og foranstaltninger, der beskytter dine persondata mod at blive tilintetgjort, gå tabt eller blive ændret, mod uautoriseret offentliggørelse, og mod at uvedkommende får adgang eller kendskab til dem.


Dine rettigheder


1. Generelt

Hvis du ønsker at få adgang til dine data, få dem rettet eller slettet, eller gøre indsigelse mod vores databehandling, undersøger vi om det er muligt og giver dig svar på din henvendelse så hurtigt som muligt og senest en måned efter vi har modtaget din henvendelse.


2. Du har ret til at få adgang til dine persondata

Du har til en enhver tid ret til at få oplyst, hvilke data vi behandler om dig, hvor de stammer fra, og hvad vi anvender dem til.

Du kan gøre brug af dine rettigheder ved at henvende dig til os. Vores kontaktoplysninger finder du øverst på siden.

3. Du har ret til at få unøjagtige persondata rettet eller slettet

Hvis du mener, at de persondata, vi behandler om dig, er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. Du skal henvende dig til os og oplyse os om, hvori unøjagtighederne består, og hvordan de kan rettes.

I nogle tilfælde vil vi have en forpligtelse til at slette dine persondata. Det gælder fx, hvis du ønsker at trække dit samtykke tilbage. Dit samtykke er frivilligt, og du kan til enhver tid trække det tilbage ved at henvende dig til os. Brug kontaktoplysningerne ovenfor.under punkt 1, hvis du ønsker at trække dit samtykke tilbage.

Hvis du mener, at dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi indhentede dem til, kan du bede om at få dem slettet. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen eller andre retlige forpligtelser.

Når du henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine persondata, undersøger vi, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.


4. Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine persondata

Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine persondata. Du kan også gøre indsigelse mod vores videregivelse af dine data til markedsføringsformål. Du kan bruge kontaktoplysningerne øverst på siden til at sende en indsigelse. Hvis din indsigelse er berettiget, sørger vi for at ophøre med behandlingen af dine persondata.


5. Du har i visse tilfælde ret til at få dine data udleveret

Du har ret til at modtage de persondata, du har stillet til rådighed for os, og dem, vi eventuelt har modtaget om dig fra andre aktører på baggrund af dit samtykke. Hvis vi behandler data om dig som led i en kontrakt, hvor du er part, kan du også få tilsendt dine data.

Hvis du ønsker at bruge din ret til data-portabilitet, vil du modtage dine persondata fra os i et almindeligt anvendt format.


6. Du har ret til at klage til Datatilsynet

Vi er underlagt persondatalovgivningens (herunder EU's persondataforordningen og national persondatalovgivning) bestemmelser om behandling af personlige oplysninger.

Oplever du en krænkelse af dit privatliv under brug af vores websted eller ved anden interaktion med RESKO, kan du klage til Datatilsynet.
Datatilsynets kontaktoplysninger fremgår nedenfor: Datatilsynet
Borgergade 28, 5.
1300 København K
Telefon: 33 19 32 00
Mail: dt@datatilsynet.dk www.datatilsynet.dk